fredag 12 november 2010

Stilla

Det blev stilla. Efter så mycket intryck och kringfarande drog sig stillheten samman omkring mig. Det ser nog inte så ut för någon annan. Min kropp gör det den gör. Jag uträttar det jag ska. Går och står, fungerar och genererar det som förväntas. Inuti blev jag som stormens öga. Stilla. Lugn. Jag har haft mycket klienter sen jag kom hem och det känns lugnt och skönt.


Bilden ska symbolisera the Gayatri Mantra.

om bhūr bhuvaḥ svaḥ 
tát savitúr váreṇyaṃ 
bhárgo devásya dhīmahi 
dhíyo yó naḥ pracodáyāt

Mantrat finns i en fantastisk tonsatt version med Deva Premal som jag brukar ha på i bakgrunden när jag behandlar. Jag upptäcker att jag faktiskt kan de flesta mantran eftersom jag spelar hennes skivor så ofta. De ligger och nynnar i mitt sinne. 

Funderar över vad nästa steg ska bli. Behövs det något nästa steg? Livet rullar på så fint och det är vinter och horisonterna minskar. Tid att reflektera, gå inåt, integrera, fylla på sinnet. Tända ljus. Elda brasor. Resonera med vänner. Gå ut i kylan och använda kroppen för att sedan få komma in och njuta det varma vattnet som mjukar upp ömma muskler. Jag vänder mig ifrån pressen att göra, uträtta, åstadkomma. Det räcker. Det är bra som det är. Det blir tillräckligt ändå. Höst. Vinter. Jag följer naturen och moder jord. Bejakar min sanna natur. Och erkänner - vill man vara mindre metafysisk kan man helt enkelt kalla det lättja! 

1 kommentar:

  1. Och jag har huvudet alldeles fullt med steg just nu. Ett virrvarr utan reda.
    Vill att allt skall hända nu. Helst igår. Men vet att det löser sig, bara jag väntar. Inväntar.
    Med en tärande, trängtande längtan i kroppen. Efter förändring. Återvändande.
    Äsch jag vet inte.
    Inga beslut kommer ändå att fattas idag.
    Men jag längtar.
    Åh så jag längtar.

    SvaraRadera