onsdag 7 september 2011

Höst. Nytt ljus. Nya tankar och idéer. En helt ny fas i mitt liv. Och en nystart på bloggen - så kan det gå! Har klarat mig ett halvår :-)
Mitt nya liv det närmaste året handlar om att ta mig tid att skriva, skapa, verkställa - att göra de saker jag drömmer om men aldrig har tid med. Ta tag i mina halv- eller ofärdiga manus. Sätta upp mina kurser. Åka ut och berätta om det jag brinner för. Ha tid för en gångs skull. Hinna med att tänka mina egna tankar till slut. Hålla kvar en av de flyende idéerna tills den ramlar ner och fastnar på papperet eller hårddisken. Våga kliva ut ur garderoben med sådant jag tror på och tycker är viktigt men inte riktigt kunnat prata högt om eftersom jag alltid haft så många roller och uppdrag.
Här är jag. Tämligen medelålders, även om jag blir förvånad varje gång jag ser mig i spegeln eller inser hur fort tiden gått. Lantlolla med skrivklåda, god administrativ förmåga och ett hjärta som brinner för att människor och jord ska må bra. Jag håller på med min healing, för både hästar och människor och fördjupar min respekt och kärlek till den för varje dag. Så mycket man kan göra, så mycket som går att förstå och förändra både i mitt liv och för andra med den kunskapen. Dessutom tar den aldrig slut - det finns hur mycket som helst att ösa ur. Jag har högar med böcker som jag läser, mängder av människor jag pratar med och massor av websiter och information att ta in! All den aptiten på kunskap, fördjupning och att göra tillgängligt vill jag använda, varje dag.
Allt det jag läst är inte bara för mig. Jag vill sprida det vidare, dela med mig, inspirera andra som jag blir inspirerad. Ett sätt är bloggen och den ska jag försöka använda. Till att prata klartext, stå för den jag är och det jag tror på och inte huka mig för att jag hamnar utanför det allmänt vedertagna.
Så kan det bli. Nu kör jag. Det känns fint!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar